Content1 | col3
  • Del på Facebook
  • Skriv ut
    Skriv ut
  • E-post
    Tips en venn

Smoothie med havregryn

Lett
1 porsjon

Er du lei av frokost, eller kanskje du har frokostleie barn hjemme? Havregrynssmoothie blir raskt en populær frokost, både for barn og voksne.

Den passer også ypperlig til slitne gutter etter trening eller som mellommåltid når det er en stund igjen til middagen – sunt og godt påfyll av energi og næringsstoffer.

Ingredienser

1 økologisk banan
1 dl Helios små havregryn
1 håndfull frosne bær, gjerne bringebær
3-4 dl økologisk melk
Evt. 1 økologisk egg

Fremgangsmåte

  1. Ha banan, havregryn og bær i en blender eller i et litermål.

  2. Hell over melk og kjør det glatt i blenderen eller med en stavmikser.

  3. Ha det over på glass og server.


    Kilde:
    Oppskrift og bilder er utarbeidet av og gjengis med tillatelse fra matbloggen Kjøkkentjeneste.

Tips:

Det går an å tilsette et rått egg for å gjøre smoothien enda litt mer næringsrik. Det har ingen innflytelse på smaken.
Syzweb publiseringsløsning levert av MarkedsPartner AS